Co si myslíte o tom, že sdílení vlastních čtenářských zážitků je v českých školách zatím spíše výjimkou?


Testování žáků ve čtenářské gramotnosti a připojené dotazníkové šetření, které proběhlo na podzim 2019 a do něhož se zapojilo více než 7 000 žáků základních a středních škol, přineslo celou řadu zajímavých zjištění. Některá z nich nejsou nová a potvrzují naše předchozí analýzy, jiná jsou svým způsoběm překvapivá a částečně jdou i proti zažitým názorům.
Přečtěte si naši tiskovou zprávu, nahlédněte do infografiky a dozvíte se mimo jiné, co jsme zjistili o dětech a sociálních sitích, o předčítání knížek dětem v předškolním věku nebo o sdílení zážitků z vlastní četby ve škole. A najdete tu i porovnání úrovně čtenářské gramotnosti na různých typech škol či v různých ročnících.