Články
hodnoceni

Začít se slovním hodnocením není jednoduché... ale my vám s tím pomůžeme!

AutorJindra Plamitzerová
Publikováno26.07.2021
Zatím nehodnoceno.

Slovní hodnocení je v současnosti jedním z nejvýraznějších témat českého školství a mnoho škol či jednotlivých učitelů se právě rozhoduje pro jeho zavedení od nového školního roku. A to i díky distanční výuce, která ukázala, že mnohé zažité a osvědčené přístupy k hodnocení žáků či ke stylu výuky ve změněných podmínkách jednoduše nefungují. A jiné, kolem kterých se zatím ve školách chodilo spíše po špičkách, se nyní naopak osvědčily jako efektivnější nebo třeba pro žáky více motivační... 

Pracovat dobře se slovním hodnocením žáků je ovšem náročný běh na dlouhou trať. Školy, na kterých se již slovně hodnotí, za sebou obvykle mají dlouhodobou pečlivou přípravu, nespočítaně společných diskuzí a hodin práce na tvorbě hodnoticích kritérií. A upozorňují, že se jedná o trvalý nekončící proces...

Jak se slovním hodnocením tedy začít a neztratit síly a motivaci hned na začátku? Kde najít dostatek inspirace a opory pro nejisté začátky? 

Ve Scio se již přes deset let věnujeme mapám učebního pokroku. Tyto tzv. mupy jsou nástrojem, s jehož pomocí lze dlouhodobě sledovat pokrok žáků ve vzdělávacích oblastech jako matematika, český jazyk nebo například cizí jazyky. A právě mupy jsme pro jejich věcnost, srozumitelnost a popisný jazyk využili jako základ pro slovní hodnocení, které lze v aplikaci http://hodnoceni.scio.cz vytvářet. 

Šetří čas, vytváří hodnocení pro žáky všech ročníků základní školy, sestavuje hodnocení pomocí předdefinovaných formulací (kritérií), umožňuje individualizovat hodnocení pro každého žáka podle jeho konkrétních studijních výsledků, pracuje s klíčovými kompetencemi a nabízí také tvorbu vlastních formulací v podobě našeptávače aktivních sloves, vyjádření četnosti a míry - tolik alespoň pár základních informací. Nejlépe však uděláte, když si aplikaci sami vyzkoušíte. Na stránkách http://hodnoceni.scio.cz je k dispozici demoverze, jež vás provede sestavením hodnocení od začátku až do (téměř) úplného konce.

A jestli si říkáte, že vaším cílem je hodnocení ne slovní, ale formativní, tak vězte, že už na něm pracujeme! No a pokud byste chtěli další vývoj aplikace dokonce ovlivnit, dejte nám o vašich představách vědět :-)

Pro hodnocení musíte být přihlášeni.

0 komentářů

 

Chcete diskutovat? Stačí se jen přihlásit.

Bez komentáře. Buďte první.

Nejčtenější články

Newsletter #1 - Pětilístek a Diamant

Rádi bychom vás podpořili ve vaší snaze rozvíjet u žáků čtenářskou a matematickou...

23.05.2019

Newsletter #2 - Grafické organizéry

Dnes vám blíže představíme grafické organizéry (též jen organizéry). Proč grafické organizéry používat?...

21.06.2019

7 čtenářských technik, které stojí za to vyzkoušet – díl 1.

Hledáte tipy na čtenářské aktivity, které vám pomohou s rozvojem čtenářské gramotnosti? Máme pro...

07.08.2018