Články
mediální výchova

Skvělý knihovnický počin na poli mediální gramotnosti může pomoci i učitelům

AutorJindra Plamitzerová
Publikováno27. 11. 2020
Zatím nehodnoceno.

Posilovat mediální gramotnost u dětí i dospělých je v dnešní době nutností, a to čím dál naléhavější. Učitelé často nemají dostatek zkušeností s výukou či lépe řečeno se zlepšováním této dovednosti svých žáků. Naštěstí se ale objevují nové zajímavé projekty, které jim mohou s touto náročnou prací pomoci nebo být alespoň inspirací.
 

Jedním z takových zajímavých projektů je „deFacto workshop“, což je metodika a soubor materiálů pro realizaci lekce mediální výchovy. Ta je sice primárně určená pro knihovníky, ale jistě se může stát skvělou pomůckou či inspirací učitelům, a to nejen v době distanční výuky. Hlavním autorem projektu je knihovník Ondřej Hudeček z Městské knihovny v Praze a jeho „de Facto workshop“ cílí na žáky 2. stupně a jejich mobilní telefony:-). Celá metodika je volně dostupná na webu (klikněte zde) a s její pomocí můžete žáky nejen naučit, jak ověřovat informace, ale hlavně je upozornit, že v online prostředí více než kde jinde platí, že je potřeba přemýšlet o tom, co vidíme, a také o tom, co vlastně sdílíme.

 

Pro hodnocení musíte být přihlášeni.

0 komentářů

 

Chcete diskutovat? Stačí se jen přihlásit.

Bez komentáře. Buďte první.

Nejčtenější články

Newsletter #1 - Pětilístek a Diamant

Rádi bychom vás podpořili ve vaší snaze rozvíjet u žáků čtenářskou a matematickou...

23. 5. 2019

7 čtenářských technik, které stojí za to vyzkoušet – díl 1.

Hledáte tipy na čtenářské aktivity, které vám pomohou s rozvojem čtenářské gramotnosti? Máme pro...

7. 8. 2018

7 čtenářských technik, které stojí za to vyzkoušet – díl 2.

Druhý díl vám přináší další tipy na metody, které můžete při rozvoji čtenářské gramotnosti vyzkoušet.

...
12. 8. 2018