
Skvělý knihovnický počin na poli mediální gramotnosti může pomoci i učitelům


Posilovat mediální gramotnost u dětí i dospělých je v dnešní době nutností, a to čím dál naléhavější. Učitelé často nemají dostatek zkušeností s výukou či lépe řečeno se zlepšováním této dovednosti svých žáků. Naštěstí se ale objevují nové zajímavé projekty, které jim mohou s touto náročnou prací pomoci nebo být alespoň inspirací.
Jedním z takových zajímavých projektů je „deFacto workshop“, což je metodika a soubor materiálů pro realizaci lekce mediální výchovy. Ta je sice primárně určená pro knihovníky, ale jistě se může stát skvělou pomůckou či inspirací učitelům, a to nejen v době distanční výuky. Hlavním autorem projektu je knihovník Ondřej Hudeček z Městské knihovny v Praze a jeho „de Facto workshop“ cílí na žáky 2. stupně a jejich mobilní telefony:-). Celá metodika je volně dostupná na webu (klikněte zde) a s její pomocí můžete žáky nejen naučit, jak ověřovat informace, ale hlavně je upozornit, že v online prostředí více než kde jinde platí, že je potřeba přemýšlet o tom, co vidíme, a také o tom, co vlastně sdílíme.