Divadelní čtení
Čtení scénářů dodává žákům sebevědomí a rozvíjí jejich čtenářské dovednosti.
Čtení scénářů jako přínosná čtenářská aktivita, tak ji představuje blog Literacy Connections. Bez kulis, kostýmů nebo rekvizit mohou děti číst a sdělovat příběhy pro sebe nebo obecenstvo a přitom si užívat čtení, získávat v něm jistotu a zvyšovat svou plynulost. Cílem není naučit se roli nazpaměť, ale číst z listu nebo opakovaně, s co nejlepší výslovností a intonací (přidat se mohou i gesta nebo mimika postav). Díky výběru scénáře může čtení zaujmout i váhavější žáky. Opakované čtení přidělených řádků navíc dodává sebevědomí i těm, kteří jinak při čtení zažívají spíše pocity neúspěchu. Témata scénářů, kterých lze online najít dostatek, mohou vhodně doplňovat i osnovy jiných předmětů. Studenti jsou čtenářským divadlem často tak unešení, že sami chtějí předčítat před mladšími spolužáky. Z plánování představení však není třeba mít obavy, děti (i učitelé) se baví a všichni se učí.